MONO. ‘Mij Nie Appen’

DALFSEN – Social media en deelname aan het verkeer: dat is een onverantwoorde en gevaarlijke combinatie. Toch komt dit gedrag veel voor en leidt het volgens inschatting van de SWOV tot enkele tientallen slachtoffers per jaar. Daarom is de campagne MONO in het leven geroepen.

DALFSEN – Social media en deelname aan het verkeer: dat is een onverantwoorde en gevaarlijke combinatie. Toch komt dit gedrag veel voor en leidt het volgens inschatting van de SWOV tot enkele tientallen slachtoffers per jaar. Daarom is de campagne MONO in het leven geroepen.

Over MONO

Het doel van de MONO-campagne is om bij te dragen aan het terugdringen van het aantal verkeersdoden en gewonden, veroorzaakt door het gebruik van social media tijdens verkeersdeelname. De campagne zet de sociale norm “je leest en stuurt geen berichten tijdens het rijden” meer.

MONO staat letterlijk voor één of alleen. In de campagne staat het voor met één ding bezig zijn: als je rijdt en fietst, houd je je aandacht op één ding en dat is het verkeer. Met de nieuwe campagneslogan ‘Mij Nie Appen’ richten we ons zowel op de automobilist en fietser, als de verstuurder van berichtjes. Laat anderen voor vertrek ook weten dat je onderweg bent. Zo weten ze dat ze jou geen bericht moeten sturen, en kom jij niet in de verleiding om te reageren, oftewel Mij Nie Appen!

Met vriendelijke groet, Medewerker Verkeer en Vervoer gemeente Dalfsen


Deel dit item